17.8.08

Med Bookmarks når du Delicious på din iPhone

När man surfar så mycket som jag gör stöter man på många intressanta webbsidor som man vill spara till senare. Jag har då tre alternativ:
1. Sidor jag ska hämta information från till min blogg eller som inte riktigt kvalificerar sig till punkt 2 och tre hamnar bokmärker jag med Read it later för vidare kontroll.
2. Jag bokmärker sidan med Delicious för att spara den, eller som en förvaring inför punkt 3.
3. Om sidan är bra och har ett RSS feed hamnar den i Google Reader.

Att surfa utan detta applikationer är för mig idag krångligt. För ägare har det nu kommit en lösning gällande Delicious. Du kan bläddra bland dina bokmärken via taggar med hjälp av Bookmarks. Du kan tyvärr inte redigera dem eller lägga till taggar, än. Applikationen är gratis Läs mer hos Lifehacker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har slutat använda Delicious sedan namnbytet, det blev massa krångel med FF-tillägget när de bytte namn och domän etc. Tyvärr, nu används Foxmarks, som funkar typ likadant. Och nu funkar tillägg som Smart Bookmarks Bar (visar bara faviconen för sidor i bokmärksfältet, och visar texten när man flyttar musen över bokmärket)! :D

Maria Sjögren sa...

Vad konstigt och dumt! För mig blev det inga problem. Jag använder Delicious och Foxmarks nu. Foxmarks är oslagbart när man har fler än en dator som man surfar på :)