22.10.08

Tunt med inlägg- ny (Wordpress) blogg på gång

Screenshot WordpressNu är det torrt på bloggen. Anledningen är att jag håller på att greja med min nya blogg. Jag har äntligen tagit tag i något jag har velat göra under en längre tid, d v s fixa webbhotell, installera Wordpress och få en "ny" blogg.

Självklart kommer jag fortfarande blogga om webbapplikationer, IT-nyheter och datorer. Jag vet inte riktigt när jag är klar, det är lite småsaker som ska fixas i designen, lite plugins som ska installeras och inlägg som ska kategoriseras (tidskrävande!).

Jag kommer meddela i den här bloggen när arbetet är klart. Tills dess har jag en fråga till er:
Finns det något sätt att automatiskt redirecta läsare till den nya bloggen? Har läst om något som heter ungefär "301 redirect", kan det vara något? Jag tar tacksamt emot era eventuella svar.



1 kommentar:

Anonym sa...

http-equiv="Refresh" borde klara biffen, gör en liten sökning så hittar du massor med information.