22.6.08

IMified- styr några av dina viktigaste webbtjänster via messenger!




IMified är ett coolt hjälpmeden som låter dig integrera olika webbtjänster i din IM-klient. Du kan uppdatera din Google Kalender, blogg, Twitter- och Jaiku-status, Remember the Milk, posta bokmärken till del.icio.us, och det finns många fler funktioner! Det bästa är att du inte ens behöver öppna webbläsaren.




IMified fungerar för MSN, AIM, Google Talk och Jabber. Registreringen är barnsligt enkel: i din messengerklient lägger du till en kontakt, imified@imified.com (aim: IMified). Sedan skickar du ett meddelande till kontakten som ger dig en enkel meny (i messengerfönstret) och du är igång. När du har lagt till de widgets du vill ha finns de med i din meny. Du kan även ge varje widget en genväg så du lätt uppdaterar tjänsten.



Detta är visserligen ingen ny tjänst, men jag är väldigt glad att jag sprang över den för ett tag sedan, särskilt eftersom jag dittills inte kunnat uppdatera min Twitter-status via min messengerklient (Twitter-boten ville aldrig visa sig online av någon konstig anledning).

----------------------------------------
Dell
10% rabatt på alla Inspirion och XPS system. Minsta beställningsvärde 8990 kr.
5FDKH3ZLBWGS1C
Gäller mellan 19 - 25 juni 2008

Intressant?

Inga kommentarer: