28.5.08

MSI Wind U100 och batteritid

Ett test har genomförts av en användare i forumet msiwind.net. Användaren har testat med specifikationerna: Intel Atom 1.6Ghz, 2 GB RAM, 80 GB HDD, 3xUSB, 1.2 kg, 3 cellsbatteri (2,5-3h batteritid), OS Windows XP mm.

Testad batteritid som räcker 2h19min med 50% ljusstyrka, wifi uppkopplad, högsta volym, bluetooth och webcam av. Under testtiden har användaren gjort benchmark tester, Windows update, spelat lite WoW, och glott lite på YouTube.

Vad jag har förstått så kommer MSI Wind U100 föst släppas med 3-cellsbatteri gällande både Linux- och Windowsversionen för att senare släppas med 6-cellsbatteri (Windows). Det återstår att se hur det blir, men killen i affären i mitt kvarter där jag köpte min sa att han den 16 juni kommer få in 3-cellsversionen).

Via| technophone.it

Vill ni läsa mer om MSI Wind har jag tidigare skrivit om denna lilla datorn. Annars kan ni läsa mer hos MicroPC och Tommy K (här och här).

 Prenumerera via rss-läsare

Prenumerera via email

Inga kommentarer: