11.5.08

MSI Wind låter riktigt lovande!

Jag har under en period tänkt att köpa en ny dator, antingen en 12" eller en UMPC (Ultra Mobile PC). Jag har försökt att köpa en Asus Eee PC men den tog slut första dagen på Mediaworld. Nu har jag fått reda på att MSI Wind kommer släppas den 16 juni i Italien och är ett riktigt hett alternativ till Asus Eee, särskilt med den lilla prisskillnaden. Batteritiden är ju ett stort plus, upp till 6-7 timmar, sägs det. MSI Wind kommer kosta 420 euro (eller 459 med XP). Shysst!

10" LCD-skärm
Intel Atom 1.6 Ghz
Vanlig hårddisk 80 GB
1 GB RAM
Wireless
Bluetooth
1.3 mp webkamera med integrerad mikrofon
3xUSB
1xVGA

Jag känner mig riktigt sugen på den här datorn. Det skulle vara så skönt att vara ultraportabel.

 Prenumerera via rss-läsare

Prenumerera via email

Inga kommentarer: