19.9.08

Google Chrome backup- ta en kopia på din profil i Chrome



Google Chrome kommer nog utses till månadens snackis! Jag har hittills inte testat Chrome, dels för att jag kom till Sverige (och min standarddator) igår kväll och dels för att jag kan vänta. När du surfar så kommer din webbläsares profil innehålla mycket information; historik, bokmärken, tillägg med mera. Jag brukar ta till vana att hålla en relativt ny kopia på min profil på en minnespinne, om det skulle hända något. Du kan enkelt göra en backup på dina profiler i Chrome genom att manuellt kopiera den informationen. Vill du ha ett mer användarvänligt sätt att kan jag tipsa om Google Chrome Backup som låter dig göra en snabb backup av dina profiler i Chrome. Du kan även skapa nya profiler och återställa dem. Läs mer hos tillverkaren eller ladda ner Google Chrome Backup direkt.

Via|gHacks

Inga kommentarer: