6.8.08

Öka antalet prenumeranter på din blogg


Många bloggare använder sig idag av Feedburner får att få statistik på sina bloggare och visa antalet feed-prenumeranter. En vanlig syn på bloggar är en chicklet som visar antalet som prenumererar på bloggens feed (se bilden ovan). Det är tydligen väldigt lätt att lura läsarna genom att öka numret prenumeranter. Ett sätt är att använda en annan bloggs chicklet. Ett annat sätt är att manipulera en opml-fil genom att klistra in bloggens feed, ju fler gånger du kopierar in feedet desto högre blir siffran. Sedan importerar du filen till Netvibes som sköter jobbet och ökar prenumerantnumret.

Själv har jag få läsare och ännu färre prenumeranter men jag uppskattar de verkligen de har jag. Min blogg är varken proffisionell eller superuppdaterad. Det här hacket anser jag vara fusk, som vilket fusk som helst. Frågan är när Google åtgärdar detta. Man kommer kanske få se en dalning av antalet prenumeranter på vissa bloggar.

Som sagt, detta hack är enligt mig oetiskt och jag råder dig istället att läsa följande inlägg:
11 ways to find new subscribers for your blog
Hur du får fler RSS-prenumeranter
How to attract more RSS subscribers
0 to 12000 subscribers: Ways to attract more Subscriptions
How to get more than 500 RSS subscribers per month
13 Tips for Maintaining RSS Subscribers

Via| Sizzled Core

Inga kommentarer: