4.11.05

Om

Jag är en 24-årig tjej som sedan en tid tillbaks bor i Rom. Här studerar jag statsvetenskap på ett universitet i Rom. Tanken var att jag skulle stanna i ett halvår, men jag är fortfarande här efter nästan ett år. I sommar återvänder jag till Sverige.

Min blogg handlar framför allt om surftips, mjukvarutips, internet, web 2.0. Ibland slinker en och annan filmrecension in.

Men varför kallas jag för Scary Mary?
En gång blev jag skjutsad på en cykel av min bästa vän. Något hände och min fot åkte in bland ekrarna. Skon på ena foten gick sönder och jag fick även ett sår. Jag haltade och sa åt henne att hon skulle stanna, för hon hade inte märkt vad som hade hänt. Hon tyckte då att jag såg ut som en skadad mördare i en skräckfilm, hon tyckte jag var som en Scary Mary (mitt namn är Maria). Så var den historien.

Inga kommentarer: