29.5.08

Snygg desktop med Objectdock

Personligen har jag väldigt svårt för ikoner på skrivbordet då det ger ett stökigt intryck. Jag föredrar att ta bort alla ikoner på skrivbordet och lägga de viktigaste programmen och mapparna i en dock. Dels är det snyggt, dels ger det ett städat intryck och dels hittar man programmen lättare. När jag använde XP fanns det en snygg dock som fick pryda mitt skrivbord, Objectdock (gratisversionen). Det är en väldigt anpassbar dock. Du kan ändra färg, tema, storlek, ikoner, hur ikonerna ska reagera när du placerar musen över de, vid musklick, om dockan ska dyka upp när du placerar musen på dockans plats på skrivbordet. Helt klart värt ett test.
Här kan du ladda ner och läsa om mer Objectdock.

Gillar du inte Objectdock finns Rocketdock, och självklart många andra.

Kanske du vill passa på att snygga upp hela skrivbordet när du väl är på gång? Kolla in mina tidigare inlägg om skrivbordsunderlägg och ikoner, här och här.

Fler resurser:
Snygga ikoner från Smashing Magazine
Skrivbordsunderlägg och ikoner från StudioTwentyEight


Inga kommentarer: