16.2.08

Våra bästa år- days of our lives!

Jag följer fortfarande och tycker det är spännande. Och jag vet att det är segt och manuset är lite... Ja, vad ska man säga, bristfälligt? Se bara här. Jag får ta jävligt mycket skit av min flickvän för att jag alltid ska kolla på och egentligen kan jag förstå henne; det är ju ett avsnitt om dagen.

Hursomhelst, jag har pga två vänner fått reda på vad som ska hända. Det tänker jag inte skriva här. Men jag kan avslöja att det handlar om ett giftemål, ett nytt par samt en stor grej om morden. Nu tänker jag berätta om min teori som är just en teori och vad jag vet, inte fakta. Men ärligt talat tror jag att jag har rätt.

Man vet att the Salem stalker (mördaren) är Marlena. Jag tror att det är Hattie, kvinnan Stefano och Rolf (var det de?) operererade för att se ut som Marlena. Hon försvann för några år sedan, men jag tror att Stefano har kidnappat Marlena, satt in ett chip i Hatties hjärna så hon får Marlenas minnen och låter Hatte vara Marlena, för att mörda.

Till att börja med. Jag har skrivit om detta förut men det är så bra att jag nämner det igen. Jag pratar om Days download. Sidan days.nu drivs av en schysst kille som även lägger ut avsnitten som gått på tv, ofta senare samma dag. Detta innebär att det även finns svensk text.

För ett och ett halvt år skrev jag detta inlägg. Jag vill nu bygga på. Innan sommarlovet i Afrika till hemkomsten till för ett tag sedan. Den mittersta killen spelade verkligen en bortskämd skitunge men var som tur inte med så många avsnitt. Nu är det en ganska dålig skådespelare men han spelar iallafall väluppfostrad (undra hur han kan vara det med tanke på hans föräldrar och släkt) och trevlig.

Det är inte bara Will som har spelats av olika skådespelare, Mickey Horton spelades av inte mindre än tre skådespelare inom loppet av några dagar. Den första skådespelaren har mig veterligen spelat från starten, den andra något avsnitt och den tredje har även han spelat i några avsnitt, men ska spela Mickey framöver.


Det som är så roligt med den här serien är att den är så dålig. Manuset, minerna och även händelserna. Jag har börjat hata Julie för hennes miner. Dåligt skådespeleri och alldeles för teateraktig drama. En annan sak jag tänkte på var när Brady och Nicole var handfängslade. De satt ihop både vänster-höger och höger-vänster, d v s de hade ingen koll vilken hand handbojan satt på. Och, hur fasen kunde de klä på och av sig flera gånger utan att klippa sönder kläderna? Dåligt även det.

Förresten, visste ni att:
Brady och Nicole har varit gifta på riktigt?
Den första Mickey, John Clarke är far till Melinda Clarke, som spelade Julie i The OC?
Hope designar smycken? Snygga och ganska dyra.
Ganska många skådespelare kommer bytas ut inom den närmsta tiden och om några år kommer ett par gamla tillbaks?

Här finns inlägget med bilder.

Inga kommentarer: