6.2.08

Asus eee pc

Jag tror att jag ska kòpa en Asus EEE. Hàrddisken àr liten, 4 GB, men flashminne, internminnet ligger pà 512 MB men kan utòkas. Denna nàtta lilla dator har en skàrm pà 7". Ultraportabel med andra ord. Vàger ca 900 gram.

Det negativa àr ju som sagt att hàrdisken àr liten, men det àtgàrdas ju làtt av min externa hàrddisk eller ett usb-minne (minnet i dessa àr ju relativt stort idag).

CD/DVD àr ju inte med men det kan man ju leva utan sàlànge man har andra datorer.

Batteriet àr helt ok, ca 3 timmar sàgs det. Ràcker fòr en fòrelàsning.

299 euro=2814 kr.

Pà Expansys kostar den 3185 eller 3586 (700 vs 701)+ frakt antar jag. Och dà àr det 2 GB hàrddisk samt engelskt tangentbord.
Jag slipper ju frakten och fàr italienskt tangentbord.

Mànga àr sugna pà datorn verkar det som, efter nàgon timmes surfning.

Till sist, datorn kòr Linux. Borde fungera som smort!

Inga kommentarer: